Velká celní válka. EU vymýšlí, jak se bránit dovozu levných elektroaut z Číny

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

EU by musela zavést aspoň 50procentní cla, aby zabránila záplavě levných čínských elektromobilů, tvrdí nová analýza 

Celý článek
0

Applu se v Číně letos nedaří. Zachrání ho uvedení iOS 18 s umělou inteligencí?

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Množství prodaných iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku kleslo meziročně o 19 procent. Za propadem stojí silný konkurenční tlak domácí značky Huawei s téměř 70procentním meziročním růstem a také marketingové akce spojené s oslavami čínského Nového roku.

Celý článek
0

Digitální ekonomika se stává obětí vlastního úspěchu a vhání USA do náruče Donalda Trumpa

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Americké megalopole díky technologickému rozmachu rostou, zbytek země vymírá. Do karet to hraje autoritářům

Celý článek
0

Muskův masakr: Propustil desetinu Tesly, zaměstnanci na to přišli, až když je ostraha nepustila do práce

Pracovníci společnosti Tesla se dozvěděli o svém propuštění neobvyklým a náhlým způsobem – jejich čipy byly deaktivovány a oni byli posláni zpět domů bez možnosti vstoupit do pracovních prostor. Tento krok přišel po nedělním oznámení firmy, že dojde k propuštění více než deseti procent její globální pracovní síly.

Muskův masakr: Propustil desetinu Tesly, zaměstnanci na to přišli, až když je ostraha nepustila do práce
Gigafactory společnosti Tesla | Hrot24, vytvořeno pomocí Dall-E 3

Zmatky a frustrace panovaly zejména v pondělí ráno u vstupů do gigatovárny Tesla ve městě Sparks v Nevadě. Zaměstnanci, kteří přicházeli do práce, byli překvapeni, když bezpečnostní služba kontrolovala jejich vstupní karty a následně je informovala, že pokud jejich kartička nefunguje, znamená to, že již nejsou součástí firmy. Mnozí z nich byli nuceni čekat ve vícehodinových frontách, než se dozvěděli o svém osudu.

Podobná situace se odehrála i v továrně Tesly ve Fremontu v Kalifornii, kde byli zaměstnanci také odmítnuti při pokusu o vstup do budovy. V obou případech byli pracovníci, u kterých průkazy nefungovaly, odvezeni zpět do města v samostatných vozidlech, píše respektovaný web Business Insider.

Celosvětově Tesla před škrty zaměstnávala okolo 140 tisíc zaměstnanců, přes tři tisíce z nich přitom pracovalo ve zmíněné továrně v Nevadě. Zároveň s nynějším propouštěním oznámili svůj odchod z Tesly také dva klíčoví manažeři, což vyvolává další otázky ohledně budoucího směřování společnosti.

Tato masová redukce pracovní síly přichází v době, kdy Tesla čelí různým výzvám, včetně otázek týkajících se udržitelnosti výrobních cílů. Jak už jsme napsali, čelí společnost založená jedním z nejbohatších lidí na planetě Elonem Muskem dlouho neviděnému poklesu prodejů. Tesla se navíc ocitla pod tlakem na vysoce konkurenčním trhu elektroaut v Číně.

Incidenty, kdy se zaměstnanci dozvídají o propuštění až v momentě, kdy nemohou přistupovat do pracovních prostor, jsou široce kritizovány jak veřejností, tak analytiky. Loni něco podobného potkalo zaměstnance jiného technologického obra, konkrétně Googlu. Někteří z nich se dozvěděli o tom, že jsou propuštěni, až ve chvíli, kdy je jejich firemní kartičky nechtěly pustit do kanceláře.